Πηγή:Zougla.gr
Προσθήκη:Ελευθεροτυπία,"Διάλογος εκ των υστέρων από τηλεοράσεως"
29/7/2009
Ο διεθνούς φήμης σκηνοθέτης, με επιστολή του στα ελληνικά ΜΜΕ, διαμαρτύρεται για την περικοπή σκηνής από ενημερωτικό φιλμ που προβάλλεται στον προθάλαμο της γυάλινης αίθουσας με τα γλυπτά του Παρθενώνα, στο Νέο Μουσείο της Ακρόπολης. Κάνει λόγο για «σύγχρονους θρησκόληπτους που επεμβαίνουν κόβοντας εικόνες».
Στην επιστολή του ο σκηνοθέτης Κώστας Γαβράς επισημαίνει:
"Σκοπός μου ήταν να δείξω - βασιζόμενος σε αναμφισβήτητα ιστορικά γεγονότα - ότι η σταδιακή " συρρίκνωση " του Παρθενώνα δεν πρέπει να αποδοθεί σε τυχόν φθορές μέσα στο χρόνο ή σε ενδεχόμενες αδυναμίες της κατασκευής του αλλά αντίθετα οφείλεται στον φανατισμό των ανθρώπων καθώς και στην βαρβαρότητα των διαδοχικών εισβολέων, χωρίς να ξεχνά κανείς τις ασύστολες λεηλασίες του λόρδου Eλγιν, πρέσβη της Μεγάλης Βρετανίας.
Στη σκηνή που κόπηκε βλέπουμε μερικούς βανδάλους " παλαιοχριστιανούς " να καταστρέφουν τα γλυπτά που κοσμούσαν το αέτωμα του ναού θεωρώντας τα είδωλα και αναπαραστάσεις ακολασίας.
Φαίνεται ότι ο ελληνικός κλήρος ζήτησε στη Διοίκηση του Μουσείου της Ακρόπολης όπου προβάλλεται η ταινία να κόψει αυτή τη σκηνή. Η ιστορία επαναλαμβάνεται : οι θρησκόληπτοι που άλλοτε ακρωτηρίαζαν τα αγάλματα, σήμερα επεμβαίνουν και κόβουν τις εικόνες. Το πεδίο των λογοκριτών εμπλουτίσθηκε με ανώτερους δημοσίους λειτουργούς των οποίων το καθήκον είναι η προστασία της Δημοκρατίας.
Οι νόμοι που προστατεύουν τα Πνευματικά Δικαιώματα των Δημιουργών ( Droits d'Auteur) απαγορεύουν ρητά οποιαδήποτε αλλαγή σε μία κινηματογραφική ταινία χωρίς τη συγκατάθεση του σκηνοθέτη".
Στον επίλογο της επιστολής ο σκηνοθέτης σημειώνει:"Θέλω να κάνω σαφές το εξής:ο κύριος σκοπός της ταινίας μου είναι να αποδειχθεί ότι ο λόρδος Έλγιν κατέστρεψε μέρος του ναού και έκλεψε τα αγάλματά του για κερδοσκοπικούς λόγους : ο αγοραστής - δηλαδή ο κλεπταποδόχος - ήταν το αγγλικό κράτος.Τα αγάλματα αποτελούν αναπόσπαστο στοιχείο του Παρθενώνα".
Πηγή:Ελευθεροτυπία,27-7-09
15 αναγνώστες σχολίασαν:
Οι δικές σας εμμονές συναντούν τις κομμοθνιστικές ιδεοληψίες του Γαβρά!
Ο ίδιος πάντως τώρα τρέχει να ανασκευάσει. Τέτοιοι έλληνες του εξωτερικού είναι βλαπτικοί...
Αθηναίος
Ti malakas eisai re Thanasi!
Χαχα!Το δικό σου στυλάκι παραπέμπει σε μεγάλες επιδόσεις στον αυνανισμό! Πέρα από αυτό, έχεις κάτι να μας πεις επί του θέματος ή ως συνήθως μούγκα;;;;;;
Θανάση, πρόβαλαν πάρα πολλοί και υπερασπίστηκαν τις θέσεις του Γαβρά στην Ελλάδα. Τύπος, ιστοσελίδες, ΜΜΕ, BLOGS.Επικρίθηκε η λογοκρισία και η υποχώρηση της κυβέρνησης στις πιέσεις του κλήρου.
Πού είναι η διαφωνία σου δηλαδή;
Οι διαφωνίες μου με τον Γαβρά είναι πολλές
α)Σύμφωνα με ειδικούς δεν νυπάρχει ιστορική τεκμηρίωση ότι οι χριστιαοί προξένησαν ζημιές στον Παρθενώνα
β)Ακόμα και αν αυτό πιστέυει ο Γαβράς. αυτό το θέμα θα μπορούσε να ήταν θέμα συζήτησης σ'ένα φόρουμ ή ένα συνέδριο. Είναι φανερό ότι ο Γαβράς ενήργησε σαν φανατικός αντιχριστιανός και όχι σαν αντικειμενικός δημιουργός ενός ντοκιμαντέρ. Ο άνθρωπος είναι δηλωμένος άλλωστε φανατικός κομμουνιστής
γ)Μιλάς για αντιδράσεις στην Ελλάδα. Από ποίους; Από τον Κουλογλου και την Δαμανάκη; Καλά δεν βάζουν μυαλό με τίποτα. Έχουν καταντήσει μια μειοψηφία που συνεχώς φωνάζει!
Τέλος, αν και δεν είμαι κομματικοποιημένοσ θα ήθελα να πω ένα μεγάλο μπράβο στον υπουργό πολιτισμού Α.Σαμαρά που δεν υπολόγισε τις αντιδράσεις των γνωστών προοδευτικών κύκλων!!!
Αυτό δε σου λέει τίποτε;
"Οι νόμοι που προστατεύουν τα Πνευματικά Δικαιώματα των Δημιουργών ( Droits d'Auteur) απαγορεύουν ρητά οποιαδήποτε αλλαγή σε μία κινηματογραφική ταινία χωρίς τη συγκατάθεση του σκηνοθέτη".
Φαίνεται ότι γενικώς αποφεύγετε να διαβάσετε Ελευθεροτυπία,Νέα,Καθημερινή,Βήμα κ.λπ.Έχετε άλλες πηγές πληροφόρησης.
Οι νομικίστικες προσεγγίσεις απλά αποπροσανατολίζουν από την ουσία!Ισως δεν πα έπρεπε καν να έχει ανατεθεί σε αυτόν τον άνθρωπο με τις πασίγνωστες εμμονές! Επίσης με ενοχλεί το διδασκαλικό του ύφος-σκηνοθέτης είναι, όχι ιστορικός.Θα δώσει μαθήματα ιστορίας και στον Πατερμανλή;Γελοιότητες!
Ανώνυμε, ναι δεν διαβάζω αυτές τις φυλλάδες που άλλωστε θεωρώ ότι βρίσκονται σε αναντιστοιχία με τις διεργασίες στην ελληνική κοινωνία!Μπουχτίσαμε από τον προοδευτισμό τους-ώρα για μια νέα ελληνική πραγματικότητα
Και ποια κατ΄εσένα είναι αυτή;
Οι άνθρωποι του πολιτισμού και της τέχνης δεν ανήκουν στα κόμματα με την στενή έννοια του όρου.Κι αλίμονο αν τους απαξιώνουμε έτσι.
Σκέψου ότι και η Εκκλησία έχει αποκηρύξει πράξεις κι έργα της του παρελθόντος, τα οποία δεν την τιμούν.
Η νέα ελληνική πραγματικότητα θα είναι αυτή της απαλλαγής από τα προοδευτικά βαρίδια του παρελθόντος!!!
Τι Θανάσης είσαι ρε Μαλάκα!!
Θανάση,δεν υιοθετώ τη φρασεολογία του πιο πάνω ανώνυμου.
ΟΜΩΣ: ΑΥΤΑ ΤΑ "ΒΑΡΙΔΙΑ" ΟΠΩΣ ΛΕΣ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΑΝΕΔΕΙΞΑΝ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ!!!
@Ανώνυμε 4:22μ όσο και να κλαις σημασία δε θα πάρεις
@Ανώνυμε 5:01
Κάνεις τεράστιο λάθος. Ετσι ήθελαν κάποιοι να πιστεύουμε ότι οι προοδευτικοί ανέδειξαν την Ελλάδα. Τι έχει προσφέρει ο Γαβράς σε σχέση με τον Μ.Ανδρόνικο που έφερε στο φως τους μακεδονικούς τάφους στη Βεργίνα;Κ Μελίνα Μερκούρη ήταν τόσα χρόνια υπουργός πολιτισμού και μιλούσε για την επιστροφή των μαρμάρων χωρίς να συμβάλει πέρα από όμορφα λόγια στο να μπει ένα λιθαράκι για τη δημιουργία του νέου μουσείου!Τ απαραδείγματα είναι πάρα πολλά και δύσπεπτα για τους αριστερούς θολοκουλτουριάρηδες!!!!
Μα σοβαρά μιλάς τώρα;
Επειδή είναι ο Ανδρόνικος μεγάλος αυτό αναιρεί και το να είναι και κάποιος άλλος στον τομέα του;
Δεν είναι σπουδαίος ο Γαβράς ή η Μελίνα;Δεν έκανε τίποτε η Μελίνα;
Λυπάμαι, άλλη γλώσσα μιλάμε!
@Ανώνυμε
Θα ήθελα να μου πεις τη θετική κληρονομιά της Μερκούρη στον πολιτισμό πέρα από τις όμορφες διακηρύξειγια εσωτερική κατανάλωση!!Μιλούσε για επιστροφή των γλυπτών χωρίς να έχουμε ένα μουσείο σύγχρονο να τα στεγάσει.Τόσο καιρό ήταν υπουργός και σε πρακτικό επίπεδο μηδέν!!Πάντως διάφορα ιδρύματα Ζυλ Ντασέν ιδρύθηκαν ρομάρα μας!
Και να σου πω, δε φαίνεται να έχεις διάθεση να ακούσεις.
Είναι γνωστό τοις πάσι, εντός και εκτός Ελλάδας το τι έκανε η Μελίνα.
Και μην ξεχνάς ότι άλλο ήταν το θέμα του post.
Δημοσίευση σχολίου